Apple Watch is tot nu toe goed voor meer dan 50% van de smartwatch-inkomsten in 2020

De Apple Watch blijft met gemak de meest populaire smartwatch ter wereld. Volgens nieuw onderzoek van analistenbureau Counterpoint Research was de Apple Watch in de eerste helft van 2020 goed voor 51,4% van de wereldwijde smartwatch-inkomsten.

Garmin was het merk dat het dichtst in de buurt kwam van Apple, maar met een verre 9,4% aandeel in de wereldwijde omzet. Huawei haalde 8,3%, terwijl Samsung terugviel naar het vierde grootste merk met 7,2%.

Counterpoint-analist Sujeong Lim schreef dit toe aan de "sterke vraag" naar de Apple Watch Series 5, het best verkochte smartwatch-model van elk merk in dezelfde periode.

"In termen van verzendvolumes groeide Apple Watch wereldwijd met 22%, waarbij Europa en Noord-Amerika de snelstgroeiende markten waren in de eerste helft van 2020", voegde Lim toe, die de buitengewone verkopen van Apple benadrukte ondanks de pandemie van het coronavirus.

Ondanks dat het in 2017 debuteerde, was de Apple Watch Series 3 het tweede best verkochte smartwatch-model wereldwijd in H1 2020, een bewijs van de kwaliteit en het feit dat Apple het verkoopt vanaf de helft van de prijs van de Series 5, waardoor het buitengewoon aantrekkelijk is voor veel kopers. .

Apple zal naar verwachting de Apple Watch Series 6 in de komende maanden aankondigen, een stap die de positie van het bedrijf op een markt die het al domineert, lijkt te versterken.

21